Första advent

Nu har vi tänt första ljuset i staken och julen är i full gång.
Jag blev bjuden på saffranssemla och det var en ny bekantskap.
Jag gillar ju traditioner och kanske kan det bli en ny tradition, gott var det i allafall.
Det är ju nu alla förberedelser sätter fart på riktigt och tomtarna smyger fram ur vrårna en efter en.
Julgodis är min favorit och vad kan vara godare än praliner så här när det är mörkt och kallt ute.
Ibland lägger jag ner mycket tid på dem och gör fina chokladskal med olika fyllningar men idag har jag gjort min enklaste favorit.
Lika delar blockchoklad och nogat smältes i Microcook kannan och fylls i pralinformarna.
När de kallnat är de färdiga.
Kör bara högst 20 sekunder åt gången och rör om mellan varje gång eftersom det annars kan bli för varmt i mitten.
Du kan få en MicroCook kanna i fin brun färg om du är värd för en demonstration under december månad.
Hör av dig så berättar jag mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0