Dåligt samvete

Den här bloggen har blivit ett dåligt samvete.
Det är dåligt med uppdateringar på den numer men jag har ändå ett ganska stort antal besökare varje dag.
Jag använder den själv mest som receptbank. Skriver in en maträtt eller en ingrediens i sökrutan och hittar på så vis recept jag gjort tidigare och lagt in.
Jag jobbar mycket över facebook har många av mina värdinnor och gäster som vänner där eller i gruppen Tupperware recept, tips och ideer och konsulenter i en Team Gravity grupp. Jag länkar ofta till denna blogg när någon frågar om ett recept eller något annat. Jag pratar ju om så mycket på demonstrationerna så ingen kan ju komma ihåg allt jag sagt.
Ni får gärna fråga mig om tips eller annat. Ni kan skriva en kommentar här eller skicka ett mail eller så gör ni som de flesta andra och skickar på facebookchatten.
Vi båda semester från våra andra jobb.
Vi har varit en sväng till Danmark och Skagen, det är alltid härligt att se något annat och nu förstår jag varför så många konstnärer var i Skagen, det var något alldeles speciellt att se. Vi bodde några nätter på ett jättefint hotell mn det är ju så skönt att komma hem till sitt hem och sin egen säng när man varit borta ett tag.
Nu är det visserligen ett fullständigt kaos i vårt hem.
Det började med att vi (läs Kent) skaffade en ny lite större TV och då passade inte bokhyllan längre. Vi skaffade ny bokhylla men vet ni hur mycket en bokhylla kan innehålla. Vi hade ett fantastiskt vitrinskåp som rymmde ofantliga mångder och det gör inte det nya.
2 samlare har ju dessutom svårt att skiljas från saker. Det är glas från Kents mormor och från min farbror och något man fått av em speciell person eller vid ett speciellt tillfälle. Förstår ni vad jag menar? Nä, det kan inte finnas fler än oss som har dessa svåra beslut att ta tror jag.
När vi så började bli klara med TV och hylla så återstod ett gäng kartonger som ingen kunde skiljas från och eftersom en stor del av förrådet upptogs av en gammal gungstol så behövde vi möblera om lite på kontoret för att få plats med den där. Och tänka sig, där fanns det Tupperware burkar!
Vi har gjort massor av fynd så är det någon du söker, någon udda produkt, så är det troligt att vi har den.
När vi blir klara kommer vi att bjuda hem våra vänner och värdar som får göra fynd bland våra visningsex och udda produkter. Hojta till om du vill göra ett besök i Tupper heaven.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0