After Eight glass

Fick du chokladaskar i julklapp?
Ibland får man fler än man vill ha men så var inte fallet detta år.
Det här hittade jag på en sida för överblivet julgodis men jag brukar ju göra om recepten så jag löste det med att köpa After Eight på extrapris så det är väl på sätt och vis överblivet i butiken.
Ingredienser
3 äggulor
3 msk florsocker
15 bitar After Eight
3 dl vispgrädde
till servering:
200-300 gr hallon.

Vispa äggulorna och florsockret vitt och pösigt i SpeedyChef eller ExtraChef
Sjud blandningen i en kastrull under kraftig omrörning tills den tjocknar.
Ta kastrullen från värman och tillsätt chokladbitarna och låt dem smälta i den varma blandningen.
Låt svalna.
Vispa grädden och blanda den i smeten. Här är det klart bäst med SpeedyChef.
Töm upp i Jelloringen om du vill ha en "glasstårta" vill du ha portionsbitar använder du silikonform 7 muffins eller Cupcakeformen..
Jag har ju hjärtformarna som såldes i januari så jag använde drn.
Frys i ca 4 timmar.

Mixa hallonen i ExtraChef och servera som sås till.
 
 
 
 Den här glassen passar perfekt att göra på en Tupperwaredemonstration.
För att inte ha en maratondemo i 5 timmar (visserligen skulle jag kunna prata i timmar om produkterna men jag ska bespara er det) så gör jag en glass hemma i förväg som vi provsmakar och så tar jag med mig den nya hem så får Kent offra sig och äta upp den.

Kommentarer
Postat av: Joy Wagner

muuummms!!!


Är man intresserad av en blogg med massor av smaskiga skönhetstips av mig som frisör och fransextesionist.
http://www.msjoywagner.blogg.se
skriver om allt från min vardag till skönhetsoperationer.

Puss & Kram Take Care

2014-02-14 @ 16:06:04
URL: http://msjoywagner.blogg.se
Postat av: Marie Bergman - Om livet på Cypern

Gud vad gott! =) =)

2014-02-14 @ 16:11:23
URL: http://mariebergman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0