Han vet inte hur bra han har det.

Igår fick jag besök av ett av mina barnbarn tillsammans med hans pappa.
Theodor 5 år.
Han gillar sötsaker och fika och när han gick hårt åt brödfatet undrade jag om han inte fick någon mat hemma.
Jo dom hade ju ätit lunch innan dom kom sa han men tilla med en stor suck att det tog så lång tid att tillaga.
Då förklarade pappan att han hade ju satt en kräftfond tidigt på morgonen, de hade sedan kokat fisk och det hade blivit mycket gott, det hade till och med Theodor tyckt.
Jaha en kräftfond sa jag som gärna hittar snabba lösningar i köket.
Jo sa pappan, har man fina skal så tar man ju reda på dem.
Och han lät som det var den naturligaste sak i världen.
Jag undrar hur många barn som fick en så fin lunch igår.
Fast Theodors favoriträtt är köttbullarna på dagis, dom är det ju socker i säger Theodor.
På tal om annat så har vi ätit löksoppa idag, men jag vill inte diskutera fonder och buljonger mer nu.
Men vi åt ett jättegott surdegsbröd med ost och oliv till.
På tal om snabba lösningar så tog jag med det hem från jobbet
Så här skriver de om brödet:
Ost- och olivbröd innehåller rikligt med ost och oliver. Ett mjukt bröd med spännande smaker! Brödet bakas på durumvetesurdeg och ekologisk och närproducerad rapsolja från Sänkdalens gård, Vikbolandet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0