Förra fredagen!

Alla demonstrationer jag har är speciella men somliga är mer annorlunda än andra.
Fortfarande så är ju de flesta vanliga demo en kväll i veckan i vardagsrumssoffan.
En värdinna, lite släkt, vänner och grannar.
Jag dukar upp medhavda produkter på bordet, en bänk eller ett strykbräda.
Jag pratar, vi pratar, gästerna frågar, jag försöker ta reda på rätt svar, beställningslappar fylls i och lämnas in och vi fikar.
Men på sommaren byts ofta vardagsrummet ut mot trädgårdar, altaner och kollonilotter.
Om vi är lediga samtidigt så passar vi ofta på att åka tillsammans på demon.
I fredags hade vi demo på Harstena.
Vi startade straxt före 10 på förmiddagen hemifrån, klev på "kompen" (Östgötatrafikens kompletteringstrafik) för färd mot brygga 68.
Vi stannade till på några ställen på vägen, jag tror att det här var Håskö men det kan ha varit någon helt annan ö.
Perfekt väder för att vara på havet var det också.
Vi höll på att kliva av på första stället på Harstena men Roine som körde båten ropade tillbaka oss, han hade ju hört att vi skulle till AnnSofie, hans fru var bjuden men hade fått förhinder.
När vi var framme vid brygga 68 såg vi ju att det var fixat för demon. På med duken och upp med sakerna från väskan. Vi gick en tur på ön och lev bjudna på lunch hos värdinnan. Sen kom gästena, någon var med på samma båt som vi kom med andra kom i egen båt och några bodde på ön och kom gåendes.
Oj vad vi sålde!
Nästan alla köpte microfiberdukar och EcoPure flaskor så det kommer att bli så fint städat och så mycket vätska intagen närmaste tiden. Några hade köpt UltraPro förra året och komletterade med flera nu och andra passade på att köpa presenter och julklappar för kommande tillfällen.
 
Tillbak på fastlandet gick vi till restaurangen Ida på udden
Jag passade på att prova årets Valdemarsviksrätt och Kent tog varmrökt lax.
Vi stannade till på Lagermans handelsträdgård, pratade lite med Malin och bestämnde att vi snart måste ha en demo igen, gav henne ett magasin och köpte med oss lite tomater och några blommor.
 
 
Vi har en trogen kund i Schweiz som har blivit så förtjust i EcoPure flaskorna, hon behövde fler och när hon fick veta att de just nu fanns med drickpip så fick vi en beställning på dom.
Så vårt sista stopp blev hos min "gamla" svenskärare och hans fru, det är deras dotter som ska ha dem och hon kommer snart hem på besök. Vi fick som vanligt en trevlig stund tillsammans med dem.
Fantstiskt att prata med en lärare som kommer ihåg namnen och mycket annat om ALLA sina elever.
Det är ändå några år sedan jag gick i grundskolan.
Leveransen till demon gjorde vi igår i Arkösund men det har jag ju redan berättat om.
 
Den här bilden la hon ut när hon kom hem med sina saker och skrev "Lyckan är total"
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0