Falsk Kalvdans

Ett av mina favoritprogram är halv 8 hos mig.
Jag missar det för det mesta, antingen är jag på demo annars sitter jag oftast i telefon vid den tiden.
Idag ska jag försöka passa tiden (det börjar om en kvart)
Det jag är mest nyfiken på är kalvdansen.
Jag lägger in receptet, mest för att jag själv ska hitta det nästa gång jag blir sugen.

2 st ägg
5 dl vatten
4 dl torrmjölk
1.5 msk strösocker
0.5 tsk kardemumma, mald
0.5 tsk kanel, mald
4 msk råsocker

1. Sätt ugnen på 175 grader.

2. Vispa ihop ägg med vatten och torrmjölk, socker, kanel och kardemumma.

3. Häll blandningen i en väl smord form med låg kant.

4. Grädda i 30 minuter, konsistensen ska vara lite dallrig.

5. Strö på råsockret och bränn av med en brännare.

6. Servera ur formen med en god sylt till.
Jag tänker ju vispa den i QuickChef III
och grädda den i UltraPro 3,3 liter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0