Tomt i skafferiet

Jag fick till frukost gliringar om att jag nog ägnade mig åt frosseri då sambon var på jobbet.
Anledningen till det var att utbudet till frukost var något begränsat.
Lite sanning ligger det nog i uttalandet.
Vi råder bot på det genom att åka till affären och storhandla idag.
Kan för övrigt meddela att mitt nyårslöfte att inte banta i år står fast.
(har tappat 4 kg sedan nyår, 6 kg sedan 1:a advent)

Dagens mat påbörjades redan i går kväll med att 500g gula ärtor lades i blöt i Iso-Duo Servofix
Nu ligger ärtorna i Grytan
tillsammans med
1,5 liter vatten,
1 gul lök 
1 grönsaksbuljontärning
och lite timjan
Det har kokat i 1 timme nu så straxt dukar vi fram senapen och äter torsdagsoppa
tyvärr gick de sista äggen till frukosten så pannkakorna lyser med sin frånvaro.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0