Pannkaksparty

I dag har det serverats pannkakor till lunch i Team Gravity´s högkvarter.

2 ägg
2 dl mjöl
4 dl mjölk
1 nypa salt

Blanda allt i QuickChef III
Hetta upp stekpannan med lite smör
Det går att steka pannkakorn helt utan matfett i pannan men jag tycker de blir godast smörstekt, jag använder 1/2 tsk till varannan pannkaka.
Lägg upp de färdiga pannkakorna i Iso-Duo Servofix så håller de sig varama tills man ska äta
(Jag har en äldre produkt som heter Multifat att servera dem i, om den återkommer i sortimentet så återkommer jag om den.)

Koka 1 dl blåbär med 1 msk socker i 2 minuter i micron i MicroPlus kannan
så får du en god och mycket nyttig sylt att servera till.
Till Kent kokar vi 1 dl lingon med 3 msk socker på samma vis


Annars tittar ni på filmen och ser hur man gör Amrikanska Blåbärspannkakor.


l

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0