Madeleines med skinka och pesto

Madeleines med skinka och pesto

 

Ingredienser till 16 Madeleines

 

2 ägg, dela gulor från vitor (á 60 g)

2 dl mjöl

1 tsk bakpulver

½ dl riven ost (som har malts med den grova insatsen i Multikvarn)

½ dl pesto

¾ dl olja

100 g skinka, skurna i små tärningar

Färskmald peppar

 

  • Förvärm ugnen till +250 C.
  • Vispa äggvitorna i Quick Chef.
  • Blanda mjöl, bakpulver, olja, äggulor, riven ost och pesto i Bake-to-Basics Vispskål 3,5 l med hjälp av Degskrapan.
  • Tillsätt äggvitor, skinktärningar och lite färskmald peppar och blanda.
  • Fördela smeten i Madeleine-formen.
  • Sätt ugnen på +220 C, innan formen ställs i ugnen och grädda i 4 min.
  • Sänk värmen till +200 C och grädda ytterligare 5 min.
  • Tas ut ur formen medan de fortfarande är varma.

 

Tillberedningstid: 20 min.

Gräddas: 4 min vid +220 C

               därefter ytterligare 5 min vid +200 C.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0