Bailey moccatoppar

Bailey moccatoppar

19 st.

Väldigt god pralin med Baileysmak

Ingredienser

150 g mörk choklad min 60%
100 g vit choklad
3 msk Bailey
3 msk vispgrädde
2 tsk frystorkat kaffe (kan uteslutas)

Dekoration:
50 vit choklad (kan uteslutas)

     
Gör så här:
Smält den mörka chokladen i 1509 Microplus kanna 2 minuter i micron på full effekt.

använs 571 Sikilon Pensel och pensla silikonform 19 toppar noga med chokladen och ställ i kylskåp.
Upprepa proceduren efter 5 min.

Vispgrädde, Bailey och kaffe blandas i kastrull tills kaffepulvret har lösts upp.
Värm.
Den vita chokladen bryts i bitar och läggs i.
Rör runt med 569 Liten degskrapa tills smeten är likartad och chokladen har smält.
Ställ smeten i kylskåp i 5-10 min.

Fördela den vita chokladsmeten i alla hålen. Lämna plats till chokladlocket. Ställ formen i kylskåpet.

Smält åter den mörka chokladen.
Täck försiktigt hålen med chokladen med 569 liten degskrapa och ställ i kylskåp i 15 min innan topparna vänds ut.

Smält vit choklad till dekoration.
Fyll den smälta chokladen i 577 B2B Squeeze-it eller 568 spritspåse monterad med tyllen med litet hål.
Dekorera topparna med ett zigzag mönster av vit choklad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0