Teammöte

I lördags hade vi teammöte i Team Gravity och Team Z och jag lärde mig massor.
Förutom en riktigt bra demonstration av moduletterna av Lulu, jag har sålt massor av moduletter sedan 1993 men man kan alltid lära sig lite till, så dök det upp tips om både det ena och andra.
Jag missade Lenas fina målplan som hon visade Kent och hoppas att jag kan få se mer av den vid ett annat tillfälle.
När vi skulle göra hamburgare lärde jag mig att man måste ha en riktigt stark karl i närheten eller skära bort senorna innan man mal köttet i Fusionmaster Tack Peter för din styrka.
Ju fler kockar.... funkade jättebra och vi åt fantastiskt goda hamburgare med god dressing som Lulu gjorde genom att först göra en god majonnäs och sedan blanda den med chilisås.
Receptet på hamburgare är ca 3 kg högrev, mer salt och peppar än du tror och i en tredjedel av köttfärsen 1 msk sambal oelek.
Nu på morgonen lärde jag mig att om någon har marinerat i färdig marinad så se noga till att plocka undan hamburgerpressen från diskhon innan den kvarblivna marinaden hälls ut om du inte vill få formarna missfärgade.
Tack till er alla som kom och gjorde mötet till det trevliga möte det blev.
Nästa teammöte planeras vara i Motalatrakten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0