World bread day 16 oktober.

Japp idag är det "World bread day"
Då skulle man haft nybakat bröd till frukost men jag bakar inte så mycket bröd just nu.
Jag jobbar ju med bröd och har tillgång till fantastiskt bröd på jobbet, stenugnsbakat surdegsbröd i alla dess former.
Idag är det torsdag och då finns en av mina favortitlimpor nybakade på jobbet. Gotlandslimpa.
Har man, tur så finns ett annat av mina favoritbröd kvar på gårdagens hylla, 5-korns Levain.
Bor man inte i närheten av Norrköping eller Linköping där Finbageriets bröd finns att köpa så får man baka ett gott bröd själv, det är verkligen inte fy skam det heller.Kanske t.om bättre?
Med UltraPro Cocotte gör du ett enkelt gptt bröd.
Här finns ett recept på en av mina favoriter: http://teamgravity.blogg.se/2010/february/lenas-goda-brod.html
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0