MicroWave Tryckkokare

Denna vecka ger vi våra värdinnor möjlighet att prova vår nya produkt.
Hittills har bara konsulenter haft den.
Jag har provat den under en tid och är mycket nöjd, jag gillar ju när man på ett snabbt och enkelt sätt får god och vällagad mat.
Jag har gjort Risotto, Gulasch, Ärtsoppa och många olika köttgrutor med gott resultat i samtliga fall utom ärtsoppan men den ska jag återkomma till vid senare tillfälle.
Senaste dagarna har jag provat ut det perfekta grötreceptet.
Första försöket gjorde jag enligt samma recept som jag använder när jag gör risgrynsgröt i Servofix.
Den blev lite stabbig.
Nästa gjorde jag enligt receptet på rispaketet men med öite extra ris.
Receptet säger 1,5 dl grötris, 3 dl vatten och 6-7 dl mjölk. Jag tod 2 dl ris.
5 minuter på full effekt i micron och sedan 20 minuter på 350 w.
Då blev det perfekt konsistens.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0