Grönsaksstöt

Veckans gästgåva är en grönsaksstöt.
Perfelt när man gör potatismos, rotmos eller andra pureer.
Förr tog jag elvispen till potatismoset men det är jättesvårt att vispa lagom, det blir så lätt klister av moset om man vispar bara lite för mycket.
Jag använder den även när jag ska steka köttfärs dom varit frusen.
Ni vet hur svårt det är att få den fina konsistensen med fina stekta korn av köttfärsen, det blir lätt stora shok av sammansatta köttfärsbitar. då tar man grönsaksstöten i stekpannan och mosar runt lite så är det perfekt sedan.
OBS att den inte är någon stekspade och inte tål att vara kvar i pannan utan man får vara öits snabb.
Vår garanti för material och fabrikationsfel gäller ju inte om den blir värmeskadad.
Jag har inte själv provat att mosa avocado till guacamolen men har hört att den ska vara jättebra till det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0