Förberedelser inför Jubilee.

Nu pågår förberdedelserna för fullt här.
Det knepas och knåpas på alla håll och kanter.
Malin är den som hittills har kollat upp mest, hon googlar och försöker förutse det mesta.
Malin har ett kontrollbehov utöver det vanliga och det har vi nytta av just nu.
Hon har koll på restiden, när  färjorna går och mycket, mycket mer.
Lulu har jobbat nästan dygnet runt på sitt andrajobb men går på semester vilken dag som helst nu och då kommer hon också att uppdatera sig på allt som kan vara bra att veta i förväg.
Jag har mest praktiska göromål att utföra, så blir det när man reser med två planeringsproffs.
Hittills har bilen uppgraderats med 2 nya hjullager och en ny stötdämpare för att vara "fit for fight" när avresan närmar sig. En inre städning och en yttre tvätt är också inplanerad.
Kent kommer ju inte att delta på Jubilee men han måste ju vara vår suport hemifrån och idag har han fått en nya dator, hans har krånglat ett tag nu och i natt sa den adjö och ville ingenting.
Jag har även ägnat en del möda åt klädseln.
Konferensklädseln är klar! Samma som tidigare med en liten uppgradering på överdelen som blir komplett på lördag. Konferensskorna fick sig ju en omgång hos skomakaren till förra konferensen så de är i toppform fortfarande. Nu är det ju lite si och så med kroppen som ska i kläderna men så har det ju alltid varit.
Galamiddagen är ett bekymmer just nu. Efter att inventerat mina garderober på passande galaklänningar och besökt min hovleverantör av galaklänningar, Myrorna så fick jag gå över till plan B.
Idag besöktes ett antal butiker, om Kent säger 75 butiker så tro honom inte. Det var max 25.
Det fanns tillochmed mindre passande kreatiooner där än vad det finns i min garderob.
Vi går över på plan C och återkommer till saken.
Nästa klädsel är ju Fun night och där är dresscod: Äventyrsnatt.
Den är i det närmaste fixad. Några delar ligger hemma hos Malin, några delar ligger på posten sen återstår bara det "lilla extra" jag klurar lite och kommer jag inte på något så blir det så bra ändå.
Jag kan avslöja att Lulu och jag kommer att ha precis lika kläder, vi kommer att se ut som tvillingar.
Tänk om ni inte ser skillnad på oss?
Jo, det gör ni nog.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0