Tisses smörgåstårta

Förra fredagen var jag på en Tupperware demo som samtidigt var en tjejfest hos en nyinflyttad värdinna.
Vi hade en trevlig kväll med demonstration av flera produkter men mest intresse visades för QuickChef III
Efter demon serverades smörgåstårta och vin.
Då tårtan var jättegod frågade jag naturligtvis efter receptet.
Jag har provat att göra den och den var precis så enkel som det sades.
Nu har vi just provsmakat min variant på Team Gravitys teammöte.

Ingredienser:
Hönokaka
1 gul lök
1 pkt crabsticks
1 pkt räkost
1 burk cream fraich
dill
Hacka lök och crabstick i QuickChef III
blanda i resten av ingredienserna och blanda
Lägg ett bröd på brickan till festboxen
Bred på hälften av fyllningen
Lägg ett nytt bröd och resten av fyllningen och avsluta med tredje brödet.
Sätt på festboxens lock och låt stå kallt gärna över natten

Dekoration tex
Majonäs
Ägg
Sallad
Räkor
tomater
Gurka
citroner
dill

Bred ett lager majonäs på översta brödet
Koka och skiva ägg
Skölj och slunga sallad
Tina och skala räkor
Skiva tomat, gurka och citroner
Arrangera allt snyggt och du har en jättegod smörgåstårta att festa på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0