Min favorit UltraPro

Min absoluta favorit i Tupperwares sortiment är UltraPro!
För drygt 12 år sedan fick jag min första, det var föregångaren ,till den nyvarande och den hette då UltraPlus.
Den var ljusblå och jag vågade inte riktigt använda den för att den inte skulle se begagnad ut när jag visade den på demo. Den var ju så bra sa dom och det sa ,jag också nr jag höll demo.
Jag sålde visserligen ingen men många lyssnade och tittade på priset och tyckte att det var ju dyrt, den dyraste produkten i sortimentet faktisk.
Men snart skulle den byta färg till grafitgrå och då fick jag en i nya färgen att visa och den ljusblå fick flytta in i mitt kök eftersom den blev "oduglig" som visningsex.
Och som jag älskade den.
Jag ska berätta mer om hur jag sedan verkligen kunde demonstrera den och verkligen sprida UltraPlus och UltraPro över hela området där jag håller Tupperwaredemonstrationer vid ett senare tillfälle men nu ska jag ge er det första receptet som jag gjorde.
Texas Kyckling.
7 msk/30g cornflakes
2 vitlöksklyftor
1 liten lök
50g/1 dl ströbröd
½ tsk kajennpeppar
½ tsk curry
2 kvistar persilja
2 dl naturell yoghurt
4/520g kycklingbröst
4 msk majsolja
salt
peppar
 
  • Förvärm ugnen till 210grader
  • Häll cornflakes i QuickChef och krossa med knivarna
  • Pressa vitlöken med vitlökspressen och häll i QuickChef
  • Tillsätt lök, ströbröd,kajennpeppar,curry, persilja och yoghurt och mixa i QuickChef
  • Krydda med salt och peppar
     färskmalt från Orient Kryddkvarn
  • Dela kycklingbrösten i 2 delar med Kockkniven och pensla med olja
  • Höll innehållet från QuickChef i Vispskålen och lägg i kycklingbitarna
  • Sätt på locket och skaka noga så att bitarna täcks med blandningen
  • Lägg kycklingbitarna i UltraPlus och strö över resten av kryddblandningen
  • Tillaga i ugn i 35 minuter tills ytan blivit mörkt gyllene och spröd
Servera med ris
Nu har vi ju lita andra produkter, UltraPlus är utbytt mot UltraPro
 QuickChef mot ExtraChef och vi kokar numer alltid ris i EasyRise men testa den tycker jag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0