Det var så allt började.

Idag är det exakt 21 år sedan jag blev bjuden på en säljträff för första gången.
Jag minns det som det vore igår.
Den 19 oktober 1993 var det ett säljmöte på Scandic i Norrköping. Alla konsulenter i Safiren hade blivit lovade en produkt om de bjöd med en gäst. Jag hade varit värdinna för en Tupperwaredemonstration och konsulenten, eller säljaren som det hette på den tiden, som jag hade heter Thordis Tangerud och hon bjöd med mig och en annan gäst som heter Tina.
Mötet började klockan 18.30 och alla fick ett lott när man gick in genom dörren, jag satt på första bänken till höger om mittgången, närmast gången, brevid mig satt gruppledaren Annelie Åsberg.
Vivianne som var Safirens distributör pratade och visade vilka saker som var aktuella och så drog hon dörrvinsten och det var jag som vann.
En gruppledare fick sedan gå fram, Bettan Banan som hon kallades eftersom hennes grupp hette Bananerna och hon demonstrera några produkter. Servofixen minns jag särskilt och Floridasetet, jag har all,tid fö,rvarat florida,setet i servofixen sedan dess precis som Bettan föreslog.
Sedan berättade Bettan om jobbet. Om teamledarbilen och en resa hon nyss gjort med Tupperware till Madeira.
Sedan blev det paus och Annelie bjöd på fika och erbjöd mig att bli försäljare.
Jag frågade vad det kostade (ingenting) och hur man slutade (man kunde lätt sluta) och jag tackade ja till att prova jobbet.
Vi bokade ett datum för väskgenomgång och startdemo och bestämde att jag skulle starta i vecka 45.
Dörrvinsten var 4 muggar och 4 tallrikar i olika färger, jag har dom kvar ännu liksom jobbet i Tupperware och jag kommer att berätta mer om min start senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0