Jag har köpt plastpåsar.

Jag använder ju Tupperware till all förvaring av mat mm men ibland använder jag även engångsförpackningar.
Då jag började jobba med Tupperware i november 1993 så hade jag nyligen köpt många plastpåsar, plast och aluminiumfolie. Plastpåsarna började att ta slut efter 15 år men i december 2007 flyttade jag ihop med Kent som hade några rullar.
Nu hade även de tagit slut.
Så idag när jag var på ÖoB så passade jag på att storhandla fryspåsar.
Jag köpte 3 förpackningar för 25:-.
Om du fortfarande läser min blogg om så där 10-20 år så ska jag berätta nästa gång jag behöver köpa påsar.
Plastfolie har jag kvar massor av men kommer snart att använd då det snart är dags att sätta fröer och eftersom jag inte skaffat något riktigt drivhus använder jag plastfolie som tak på mina lådor första tiden.
Aluminiumfolie har jag också kvar massor, använder bara när jag putsar silver och det gör jag inte så ofta så det kommer jag inte att göra slut på någonsin om jag inte hittar något annat användningsområde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0