Risk för ensidig kost

Nu börjar en tid då risken för att vi får ensidig kost är överhängande.
Jag älskar rotfrukter och nu är det bra pris på dem.
Vi köpte kålrötter, morötter, potatis och lök för 2,90 kg häromdagen.
Vi självskannar och när vi gick från rotfrukterna hade vi halva kassen full och Kent kollade på skannern och sa: Nu har vi handlat för 16:-
För mig är det viktigast att maten är god, sedan ska det vara enkelt, det får mycket gärna vara nyttigt och billigt också. Och nu får jag ju allt.
Idag stoppade jag ner en fläskfilé, potatis, kålrot och lök i klyftor och morot i bit i UltraPro 2 liter. Salt och nymald peppar över och in i 200 graders ugn. Jättegott var det!
Igår var det kålrot, potatis och morot i MicroGourmet med laxfile på övre våningen. 16 minuter i micron.
Vi köpte vitkål för 1 krona kilot också så ev blir det lite variation någon dag, kålpudding är ju också gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0