Anslag.

På teammötet i torsdags gjorde vi prinsesstårta.
Kent har fått dille på att göra prinsesstårtor och ska ut på demo i vecka 46 och göra prinsesstårtor.
Vi gjorde då tårtan på färdigköpt tårtbotten men det blir så mycket bättre att om man bakar ett eget anslag.
Den här är så enkel och absolut omöjlig att misslyckas med.
Det vet jag för jag var 17 år när jag fick receptet och jag har inte misslyckats en enda gång på alla år.
Anslag:
3 ägg
3 dl socker
3 dl mjöl
3 tsk bakpulver
7 msk kokande vatten.
Vispa ägg och socker pösigt i SpeedyChef
Sikta ner mjöl och bakpulver och blanda med degskapan, tillsätt vattent och blanda väl men vispa inte.
Fyll i Rund Silikonform och grädda i 175 grader varm ugn i ca 30 minuter.
Kolla om kakan är färdig genom att trycka med fingret på kakan så att det blir en liten grop, höjs det upp direkt är kakan färdig, stannar fingeravtrycket kvar så fortsätt grädda i några minuter till.
Låt kakan svalna innan den tippas upp.
Dela anslaget i 3 bottnar.
Bilden är inte från teammötets tårta utan från säljmötets.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0