Smörgåstårta a´la club sandwich

Här kommer det utlovade receptet på smörgåstårtan som serverades till Team Gravity och Team Z på värdinneträffen i onsdags:
Färsk kykling
Bacon
Formbröd, fullkorn
Turkisk yoghurt
Soltorkade tomater i olja
Gul lök
Salt
Peppar
Kryddor
Senap
Philadelphiaost
Körsbärstomater
Ruccolasallad
 
Lägg kycklingen i UltraPro 2 liter och krydda (jag använde pepparmix och jägarkrydda)
In i 200 grader varm ugn (med locket på naturligtvid) ca 1 timme , den ska vara riktigt fördig så att det är lätt att få bort köttet från skrovet.
Stek 2 paket bacon a´140 gram på UltraPro grillfat. Ta ett paket i taget och sära på skivorna så de ligger luftigt.
full effekt i micron, det tog 4,5 minuter i min micro för att få fin färg på dem.
Kantskär 36 skivor av formbrödet (jag tror mitt bröd hette "Rasker") och lägg ut 12 i rektangulär tårtbox.
Hacka 1 lök och ca 15 soltorkade tomater i QuickChef.
I Vispskålen lägger jag Lök och tomathacket, allt kött från kycklingen, bacon och yoghurt och blandar.
Ca 8 dl yoghurt tyckte jag blev lagom för att få rätt konsistens på röran.
Smaka av med 1 msk senap, salt och peppar.
Bred hälften av blandningen på brödet och lägg på ytterligare 12 brödskivor och resten av röran avsluta med de sista 12 bröden.
Med fördel förbereder ma hit dagen före så att smörgåstårtan får stå och safta till sig över natten i tårtboxen.
Avsluta med att skära ett 3:dje paket bacon i smala strimlor och knapersteka i stekpannan, lägg på hushållspapper.
Bred ett paket philadelphia ost ovanpå tårtan och dekorera med sallad, tomat och bacon.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0