Jag måste få berätta......

Jag säger ju att Tupperware är världens bästa jobb.
Nu har jag ju inte provat alla jobb men från att ha startat med att sälja jultidningar, fröpåsar och jobbat som jordgubbsplockare en regnig sommar då jag var 12 år så har jag ju kikat in på några olika arbetsplatser.
De senast 20 åren har jag ju jobbat med Tupperware men varvat det med arbete på olika ställen.
Man träffar ju så många människor på demo och alltid är det någon som får veta att jag "bara håller på med plasten"
Det har varit många gånger jag fått frågan att hoppa in och hjälpa till.
Jag har jobbat på restaurang, cafe och varit tidningsbud, bussträdare, ordnat hantverksutställningar och haft hälsokostbutik.
(den enda "riktiga" utbildning jag har är som svetsare")
Jag har haft många arbetskamrater och alltid berättat om mitt toppenjobb.
Nyligen tackade en av mina tidigare arbetskamrater ja till att prova jobbet.
Min dotter som kännt henne sedan gymnasiet sa: Vad konstigt!
Tycker du? frågade jag.
Ja. Konstigt att hon inte gjort det mycket tidigare blev svaret.
Hon har haft sin första demonstration, "jobbat av sin startutrustning" rekryterat sin första rekryt.
För ett par dagar sedan skrev hon:
idag fick jag vykort från Anna-Lena, jag vet ju inte vem hon är men jag blev glad o kunde konstatera att jag redan fått mer uppmuntran genom det här jobbet än från xxxxxx på 13 år
Varför har jag så vårt att få folk att förstå hur bra vi har det i Tupperware?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0