Kokosmuffins med choklad och nötter

Ingredienser till 14 st
 
2 ägg
2 dl socker
2 tsk vaniljsocker
125 g smält smör
3,75 dl kokosflingor
1 dl mjöl
100 g hasselnötter
100 g mörk choklad
 
1. Ägg, socker och vaniljsocker vispas till en tjock och luftig kräm.
2. rör ner smör, kokosflingor och mjöl i äggsmeten.
3. Hacka nötter och choklad i Multikvarn och rör ner i smeten.
4. Häll smeten i Silikonform 7 muffins så att det fyller 3/4 och grädda i förvärmd ugn 200 grader i 25 minuter.
 
 
Detta recept hittade jag i 2007/2008 års magasin.
Jag minns att jag bakade dem när magasinet var nytt och de var supergoda och om man minskar ner lite på gräddningstiden blir de ännu godare med saftig mitt.
Måste nog baka dem igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0