Recept fån teammöte den 30/8

Trevligt hade vi och gott var det på teammötet.
Här är receptet på Pastagratängen vi gjorde:

Pastagratäng med kyckling, 4 port

Ingredienser 300 g fryst kycklingfilé
200 g pasta (t ex rigatoni)
1 purjolök (à 175 g)
4 tomater
2 msk grillkrydda
1 burk ricottaost (à 250 g)
2 dl crème fraiche
3 1/2 dl riven lagrad ost
3 ägg
1/2 kruka basilika

Gör så här

1.Tina fryst kycklingfilé. Skär i lillfingerstora strimlor.
2.Koka pasta enligt anvisning på förpackningen. Ansa och strimla purjolök. Skär tomater i bitar.
3.Sätt ugnen på 200°C.
4.Stek kycklingen i 1 msk olivolja 3-4 minuter. Ta av från värmen och blanda i purjolök, tomater och grillkrydda.
5.Vispa ihop ricottaost med crème fraiche, riven lagrad ost med ägg i en stor bunke. Krydda med salt och svartpeppar. Vänd ner pastan och kycklingblandningen. Häll allt i en oljad ugnssäker form. Ställ in i ugnen ca 30 minuter.
6.Garnera med basilika och servera gärna en sallad till.

Pastan kokade jag i Easy Pasta i micron, ca 15 min och sedan lades allt i UltraPro™, rund 2,5 L. Receptet har jag hittat på Ica.se. Jag har provat att gör enligt orginalrecept, jag har bytt kyckling mot skinka och jag har gjort den helt vegetarisk, då tillsatte jag lite pesto också!! jag kryddade efter eget behag, pressade en vitlök... Det är bara fantasin som sätter gränser! Alla varianter blev jättegoda!!!!

OBS på teammötet gjorde vi dubbel sats i UltrPro 5,7 Liter.

Här är receptet på kladdkakan:

Gravity’s kladdkaka

 2 ägg

2 dl socker

Ägg & socker röres ihop med

 

125 g smält margarin, man kan ta flytande direkt

1½ dl vetemjöl, 4 msk kakao

1½ msk vaniljsocker

 

Rör ihop i Mått-oMix 2 L och häll i runda silikonformen

In i micron 4 min på 750 W

Serverades med vispad grädde.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0