Lasagne, snabb med kyckling

2 st
gula lökar
2 st vitlöksklyftor
400g kycklingfärs
2msk vetemjöl
2 dl vatten
1burk färdig tomatsås(400 g)
1påse babyspenat(80 g)
1 ask färska lasagneplattor(250 g)
1 pkt färdig ostsås (400 g) t.ex Kelda
50 g gorgonzols


salt+nymals svartpeppar

1. Sätt ugnen på 225°.
2. Skala och hacka lök och vitlök tunt.

3. Fräs och finfördela färsen i 1 msk olja 4 min. Krydda med 1  1/2 tsk salt och 2 krm peppar. Tillsätt lök och vitlök och fräs 2 min.  
4. Rör i mjöl, vatten och tomatsås. Låt puttra 
5 min. Vänd i spenaten, låt allt bli genomvarmt.

5. Täck botten med ett lager lasagne-plattor. Fördela hälften av färsen och en tredjedel av ostsåsen ovanpå. Täck med ytterligare ett lager lasagneplattor, resterande färs och en tredjedel av ostsåsen. Toppa med ett sista lager lasagneplattor, täck med ostsås
6. Grädda mitt i ugnen 20 min. Smula över gorgonzolan när 2 min av ugnstiden återstår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0