Rabarber och jordgubbsoppa

Smakar sådär vansinnigt gott kall på sommaren men funkar också varm med glass och biskvier.

Det här behöver du till 4 portioner:

100 g jordgubbar
100 g rabarber
1 vaniljstång
2 dl socker
7 dl vatten
2 msk maizena

Skär jordgubbarna och rabarbern i mindre bitar och låt koka upp med vattnet, sockret och vaniljstången.
Koka i cca 7-8 min.
Häll sedan över i en silduk eller i en sil och låt rinna av.
Häll tillbaks i kastrullen och låt koka upp igen.
Blanda ut maizenan i lite vatten och häll i soppan - låt koka upp till rätt konsistens, det ska inte bli kräm!

Kommentarer
Postat av: Ellen

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-05-07 @ 23:07:08
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0