Tortilla-torn

Nu har jag provat receptet som finns i September´s erbjudande flyers.
I vanlig ordning har jag gjort det på mitt sätt och här får ni min variant av receptet.

Ingredienser till 8 st:
1 liten lök
1 bit chilli
1/2 pkt bacon
4 kokta potatisar (storlek som ett ägg)
5 ägg
Salt och peppar

Hacka lök och Chilli i HerbChopper
Klipp bacon i små bitar
Stek bacon, lök och chilli i stekpannan
Skiva potatisen i äggdelaren
Skaka äggen och kryddorna i SnabbShakern

Fördela potatis och baconblandningen samt äggsmeten i Ramekin som hör till MicroGourmet
Ställ de 8 ramekin i MicroGourmet, fyll botten med vatten och lägg på locket.
Tillaga i Microvågsugnen i 15 minuter på 750 Watt.
Låt den stå i 5 minuter innan Tortillatornen vänds ut ur formarna.
Servera med en grönsallad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0