CURRYKRYDDADE PILGRIMSMUSSLOR OCH RÄKOR






CURRYKRYDDADE PILGRIMSMUSSLOR OCH RÄKOR
4 pers.

1 zuccini
1 gurka
1 paprika
1 tsk färsk chili
2 vitlöksklyftor
2 msk olivolja
2 msk maizena
2 msk vatten
2 msk curry
salt och peppar
3/4 dl grädde
300 g räkor
300 g pilgrimsmusslor

Riv zucchinin och hälften av gurkan på Bake-to-Basics Rivjärn Julenne-insats
Skär paprikan i stavar och hacka chilin fint.
Lägg grönskerna i UltraPlus 3 liter och pressa vitlöken med Vitlökspressen.
Tillsätt olja och tillaga i 5 min i microvågsugn på 750 W med locket på.

Blanda maizena, vatten, curry, salt och peppar i Bake-to-basics Vispskål.
Häll över grönsakerna.
Tillsätt grädden.
Rör runt och tillaga i 4 min på 750 W med lock till såsen är jämn.

Lägg räkor och pilgrimsmusslor i grönsaksblandningen.
Lägg på locket igen och tillaga i 3-5 min på 750 W.

Låt rätten vila i 2 min före servering.
Skär resten av gurkan i tärningar och dekorera rätten.

Servera med ris, blanda ev. ner gurkmeja i riset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0